20 października 2017

Rozgrzewka wg. EXOS

Rozgrzewka wg. EXOS

Dla większości osób rozgrzewka wygląda tak:

CARDIO -> krążenia ramion -> rozciąganie statyczne

A jak to powinno wyglądać prawidłowo?

Najważniejsze składowe rozgrzewki to:

1. Podniesienie temperatury tkanek (możemy to zrobić przy użyciu wioślarza, skakanki, skipy, pajacyki itp.)
2. Aktywacja „core”- poprawa stabilizacji, praca nad centrum
3. Przypomnienie wzorców ruchowych oraz mobilności, w tym aktywacja obręczy barkowej i biodrowej
4. Pobudzenie układu nerwowo- mięśniowego do pracy np. przez ćwiczenia plyometryczne lub krótkie sekwencje ruchu o wysokiej częstotliwości i niskim obciążeniu.

Dodatkowo, warto popracować nad naszymi słabszymi stronami dodając ćwiczenia izolowane, oraz pracę na tkankach miękkich przy pomocy gum, foam rollerów w celu przygotowania pod konkretne ćwiczenia. Powinniśmy progresować od podstawowych do bardziej złożonych ruchów. Od statyki do dynamiki. Od spokojnych powolnych ruchów do szybkich precyzyjnych ruchów. I oczywiście im bardziej zaawansowany człowiek, zawodnik tym bardziej wymagająca powinna być rozgrzewka w kontekście intensywności, trwania i ruchów złożonych

Niby tylko 10-15 minut jednak nie ma lepszego sposobu które zapobiega kontuzjom. Sumienna i regularna praca nad naszymi słabszymi stronami z pewnością podniesie komfort, bezpieczeństwo i wyniki podczas części głównej. Jako prewencja urazów pozwala osiągać lepsze rezultaty ma olbrzymi wpływ na efektywność treningu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czytaj więcej